Sunday, October 17, 2010

Walau diprotes, Islamic Center tetap diteruskan - Adakah ini salah satu agenda fasa ke 4 musuh2 Islam dalam menghalang kebangkitan ISLAM???


Walau diprotes, Islamic Center tetap diteruskan

Fasa 4 (Klik di sini untuk melihat fasa2 musuh-musuh Islam utk mengekang kebangkita ISLAM) Agenda musuh ISLAM dalam menghancurkan kebangkitan ISLAM. Adakah ini salah satu agenda mereka??? ISLAM tanpa SIASAH??? ISLAM diterima jika tidak berpolitik @ jihad... Fikir2kan ....


Di Amerika banyak protes yang dilakukan untuk membantah pembangunan Islamic Center di kota New York. Mereka menggelarnya “Ground-Zero Mosque” . Walaupun banyak yang protes, niat murni penganjurnya membina bangunan tersebut tetap diteruskan.
Park 51

Bangunan yang akan dijadikan Islamic Center

Konsep reka bentuk bangunan tersebut sudah dikeluarkan dan diberi nama Park 51.

Menurut Sharif El-Gamal, project developer, mengatakan bahawa bangunan yang memakan belanja $ 140 juta ini akan mempunyai 16 tingkat. Empat tingkat akan digunakan untuk sport, fitnes, dan kolam renang. Satu lantai penuh yang lain akan digunakan sebagai tempat pengasuh anak dan playground. Di tingkat yang lain pula akan digunakan untuk restoran, kelas memasak, studio artis, tempat pameran aditoriaum.

Tempat ini juga akan mempunyai tempat solat dan akan menjadi komuniti center untuk para muslim untuk menghilangkan penat mereka setelah sibuk seharian di bandar yang tidak pernah tidur tersebut.

Tahniah kepada umat Islam di sana yang bersatu dan mahu menegakkan syiar Islam di bumi Amerika walaupun banyak tentangan . Bagaimana bentuk Park 51 ni nanti? Yang pasti hebat, dengan gaya pembinaan bercirikan seni Islam yang ideanya banyak diambil dari negara Timur Tengah.

Masjid Islam di Amerika
Mosque in America
Mosque in America



No comments:

Post a Comment