Wednesday, December 8, 2010

JAMBORI AMAL KEBANGSAAN 2010 DI SUNGAI UDANG, MELAKA

Sg Udang, Melaka - Pemuda PAS Taman Ehsan telah menghantar 8 orang unit amal ke Jambori Unit Amal Kebangsaan di Sg Udang pada 3-5 Disember 2010 yang lepas. Jambori yang berlangsung selama 3 hari ini, telah memberikan kemahiran yang amat bermakna di kalangan pemuda di samping merapatkan ukhwah sesama pemuda. Dimulakan dengan semangat kerjasama berpasukan yang mantap dlm mendirikan khemah dibawah panas terik matahari sehinggalah dipaksa berendam dalam paya, cukup memberikan pengajaran & keinsafan betapa perlunya pemuda-pemuda ISLAM penuhkan diri dengan ilmu-ilmu kemahiran survival yang tinggi & juga kesabaran yang tinggi dalam memperjuangkan agama Allah. Dengan bertemakan "Mencari Kawan", jambori kali ini menampakkan semangat setiakawan yang tinggi sesama ahli pemuda terutamanya ahli Unit Amal Negeri Selangor yang telah menghantar penyertaan yang tertinggi melebihi 250 orang. Pemuda PAS Kawasan Subang sahaja telah menghantar seramai 53 penyertaan yang terdiri daripada syabab & briged yang diketuai oleh komander Hairul Nizam selaku Ketua Unit Amal Subang.

Sepanjang berlangsungnya jambori, Pemuda PAS Taman Ehsan telah mengambil beberapa bahagian, antaranya pertandingan merempuh halangan, bola sepak pantai dan juga pertandingan ping pong. Hasil daripada kerjasama berpasukan, pasukan selangor yang disertai pemuda Taman Ehsan (Saudara Arif & Kimi) telah mendpat tempat ke 3 dlm pertandingan merempuh halangan dan juga dapat mara ke semi final dalam acara ping pong (saudara Khairulanuar bersam sdr Zali).

Pemuda Taman Ehsan & juga sebahagian peserta dari negeri Selangor diarahkan pulang awal kerana untuk membantu program Demonstrasi Aman membantah kenaikan harga air oleh SYABAS anjuran kerajaan negeri Selangor pada hari Ahad 6hb Disember 2010.


Mujahid tengah mengerah tenaga untuk menaikkan khemah utama KEM NEGERI SELANGOR

Aik!, arif pun ade... Sempat lg tersenyum walaupun berjemur dibawah terik matahari


Tengah buat gadjet.... Hanya mereka je yang tahu, gadjet ape yg mereka buat...

Walaupun makan nasi mentah, tp 2 talam mereka bertiga belasah
 
Setelah kekenyangan... Hisyam dah sampai ke bulan

Taklimat & perbincangan strategi oleh kem komanden Negeri Selangor...


Arif jd ketua Pasukan Selangor B dlm pertandingan merempuh halangan... tengah susun strategi tu. mantap!mantap!

No comments:

Post a Comment