Sunday, February 28, 2010

Mesyuarat Agung Tahunan PAS Cawangan Taman Ehsan Kali ke-22

Assalammualaikum w.b.t.h

Bersyukur kita kehadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah dan kurniaNya dapat kita berhimpun di mesyuarat Agung Tahunan PAS Caw. Taman Ehsan buat kali ke-22. Alhamdulillah mesyuarat kali ini berjalan begitu lancar dengan kehadiran ahli-ahli PAS samada yang veteran dan yang masih baru. Pada mesyuarat kali ini juga kita telah menerima pendaftaran ahli baru yang ingin bersama berjuang bersama PAS. Mesyuarat PAS kali ini dirasmikan oleh Timb. YDP PAS Kawasan Subang iaitu Tn Hj. Asri bin Safar.

Agenda mesyuarat dimulakan selepas Tn Hj. Darwis b. Ishaki sebagai Timb. Pengerusi Tetap mengambil tempat dan seterusnya melantik pencatat minit mesyuarat. Kemudian diikuti oleh pembentangan dan pengesahan minit mesyuarat Agung PAS yang lalu kali ke-21 dan menerima laporan Tahunan sesi 2009 oleh Sdr. Ahmad Tajuddin b. Mahat Apandi sebagai setiausaha cawangan. Selepas itu pembentangan dan penerimaan penyata kewangan bagi tahun tahun 2009 dibentangkan oleh bendari Caw. Tn Hj. Hamimb. Md. Din.

Tiga usul telah dicadangkan di dalam mesyurat kali ini. Usul yang pertama dicadangkan oleh ahli PAS, Tn. Hj. Abd Rahman, manakala dua usul lagi dicadangkan oleh wakil Pemuda Sdr. Hisham. Mesyuarat juga bersetuju pemilihan perwakilan ke Muktamar Agung PAS Kaw. Subang dipilih oleh AJK PAS Cawangan. Sebelum mesyuarat ditangguhkan, dihadiahkan Al-Fatihah kepada semua ahli-ahli PAS yang telah meninggal dunia. Mesyuarat ditangguhkan pada pukul 1300. Sekian. TAKBIR....ALLAHU AKHBAR.


Kaunter pendaftaran yang dibuka sejak jam 8.45pagi


Beberapa orang ahli PAS sedang menunggu mesyuarat dimulakan


Mesyuarat dimulakan dengan bacaan Al-Quran oleh Tn Hj. Zaharuddin


Bacaan doa oleh Tn Hj. Abu Bakar b. Abd Razak


Ucapan aluan oleh YDP Cawangan Taman Ehsan Tn Hj. Abd Rahman b. Hassan


Ucapan perasmian oleh Tn Hj Asri b. Safar


Cenderahati disampaikan kepada Tn Hj Asri oleh YDP Cawangan

Tn Hj. Darwis b. Ishaki sebagai timb. Pengerusi Tetap mengambil tempat memulakan mesyuarat


Kehadiran vateran ahli PAS, Tn Hj. Jamaluddin membakar semangat ahli-ahli baru PAS.


Kehadiran Muslimat amat memberansangkan

Barisan AJK PAS Cawangan Taman Ehsan

1 comment:

  1. from: Ahli PAS
    Tahniah kerna berjaya melaksanakan mesyuarat...satu lagi sunnah nabi Muhammad S.A.W dapat dilaksanakan

    ReplyDelete