Tuesday, September 29, 2009

Pegawai Kerajaan Dibuli SELCAT? Saksikan Sendiri di Youtube

Dakwaan ini dibuat galak kali sehingga Ketua Pemuda PAS Pusat yang duduk di Pahang pun guna hujjah yang serupa. Itulah dia hujjah yang kerap diulang dan diulang kononnya kasihan kepada pegawai2 kerajaan ini.

Dibawah diberikan beberapa rakaman di Youtube. Terserahlah kepada tuan-tuan untuk membuat keputusan. Bagi saya, tidak ada bukti pun menunjukkan pegawai-pegawai kerajaan dilayan seperti budak-budak.

Sedarlah, bahawa atas tindakan para pegawai2 kerajaan Selangor ini yang mengeluarkan peruntukan setahun (Januari ke Disember 2008) pada bulan March 2008, telah menyebabkan PAS tewas di majority kerusi di Selangor.

DAP tidak kalah walau satu kerusi dan PKR hanya kalah dibeberapa kerusi sahaja. Yang menjadi mangsa paling teruk adalah PAS. Dan, apa yang Teng Chang Kim lakukan ini adalah untuk membantu PAS supaya pegawai2 ini tidak lagi menghambakan diri pada UMNO.

Sikap Hasan Ali membela pegawai2 ini tanpa membawa apa2 bukti yang menunjukkan mereka dilayan seperti budak-budak adalah satu bentuk penghinaan kepada PAS dan seluruh jentera PAS. Juga, ianya berlawanan dengan keputusan Muktamar di Ipoh dan Shah Alam.

Selain dari itu, boleh juga melihat kenyataan Dato Hasan Ali di sini :
Dan boleh juga melihat kenyataan Teng Chang Kim bagi menjawab beberapa persoalan dan isu yang ditimbulkan ke atas SELCAT:

No comments:

Post a Comment